Blogartikel und Publikationen zu MOOCs

Atkisson, Michael (2011): Comparing MOOCs, MIT’s OpenCourseWare, and Stanford’s Massive AI Course, 28.8.2011.

Bombardieri, Marcella : Harvard goes all in for online courses. The stress is on production values, props, and, yes, scholarship. In: The Bostin Globe, 18.5.2014

Bremer, Claudia (2002): Virtuelle Konferenzen. In: Virtuelle Organisation und Neue Medien 2002, Tagungsband des GeNeMe Workshops 2002, Josef Eul Verlag, Lohmar/Köln, S. 553 – 575.

Bremer, Claudia (2012): Open Online Course als Kursformat? Konzept und Ergebnisse des Kurses „Zukunft des Lernens“ 2011. In: Gottfried Csanyi, Franz Reichl, Andreas Steiner (Hrsg.): Digitale Medien Werkzeuge für exzellente Forschung und Lehre. Tagungsband der GMW-Tagung vom 10. – 13. September 2012 an der Technischen Universität Wien. Münster S. 153-164.

Burkham, Amy (2013): A Better Name for MOOCs: Very Low teacher/student Ratio Courses (VLRCs). In: The Next Bison: Social Computing and Culture, Research and teaching about social computing, by Amy Bruckman, 12.3.2013 (Blogbeitrag)

Burkham, Amy (2013): VLRCs (MOOCs): The Aggravating and the Important“ Auf: The Next Bison: Social Computing and Culture, Research and teaching about social computing, by Amy Bruckman, 12.3.2013 (Blogbeitrag)

Christensen, Clayton M. & Weise, Michelle R.: MOOCs’ disruption is only beginning. In: The Boston Globe, 9.5.2014

Christensen, Gayle; Alcorn, Brandon; Emanuel, Ezekiel (2014): MOOCs Won’t Replace Business Schools — They’ll Diversify Them. Harvard Business Review, 3.6.2014

Cormier, D.; Siemens, G. (2010): Through the Open Door: Open Courses as Research, Learning, and Engagement. In: eucause Review, Vol. 45, Nr. 4, 5.8.2010.

Durden, William G. (2012): The Real Tsunami. In: INside Higher ED, 11.6.2012.

Fain, Paul (2012): Paying for Proof. In: Inside HigherED, 9.1.3012

Goncalves, Bruno; Perra; Nicola, Vespignani; Alessandro (2011): Validation of Dunbar’s number in Twitter conversations. PLoS ONE 6(8): e22656. doi:10.1371/journal.pone.0022656.

Höfer, M.L.: Corporate MOOC bei Telekom, im Rahmen des Innovationsmanagements. In: Streifzüge (Blog), 2.6.2014.

Johnson, Gigi (2012): Connectivism in Practice – How to organize a MOOC. In: The Peergagogy Handbook, 13.6.2012

Kolowich, Steve (2012): Massive Courses, Sans Stanford. In: INside Higher ED, 24.1.2012.

Langmead, Sarah (2013): A new business model for MOOCs – neun Hochschulen entwickeln ein Geschäftsmodell für curricular verankerte MOOCs mit Credits. in eCampusNews,

MacGregor, Karen: MOOC providers versus sceptics at ‚Going Global‘. In: University World News, 2.5.2014

Mak, Sui Fai John (2011): Motivation in MOOC. Veröffentlicht auf seinem Blog, den er im Rahmen des Change11-MOOCs eröffnete, 25.6.2011.

Moehrle, Christina Wie sollen sich MOOC finanzieren?. In: CFO World, 28.5.2014.

Muuß-Merholz, Jöran (2013): Zwischen Funkkolleg und Rock-Star-Professor – Große und kostenfreie Online-Kurse (MOOCs) kommen 2013 auch nach Deutschland. Auf J&K 19.3.2013.

Overton, Laura: In-Focus: Lessons from MOOCs for Corporate learning. In: Towards Maturity, 12.5.2014.

Popenici, Stefan (2013): The End of History and The Last MOOCs. (BLogbeitrag) 18.3.2013

Reich, Justin (2012): Summarizing EdTech in One Slide: Market, Open and Dewey. In: EdTechResearcher, 30.4.2012.

Robes, Jochen (2013): MOOC-Splitter 2012, weiternildungsblog.de, 2.1.2013.

Robes, Jochen (2012): Massive Open Online Courses: Das Potenzial des offenen und vernetzten Lernens. In: Hohenstein, Andreas/Wilbers, Karl (Hrsg.): Handbuch E-Learning, Deutscher Wirtschaftsdienst (Wolters Kluwer Deutschland), Köln, 42. Erg.-Lfg., Juni 2012.

Schmid, Ulrich: MOOCs in der beruflichen Weiterbildung. In: SchmidUniversity (Blog), 28.5.2014

Stragies, Yvonne (2012): Open Course als Lernszenarium für eine Hochschule – lassensich die Potentiale von lose gekoppelten Netzwerken für formaleLernsettings nutzen? Bachelorarbeit über MOOCs

Watters, Audrey (2012): The Language of MOOCs . In: Hack Hihger Education, 7.6.2012.

Young, Elise (2012): Social Network for Class of 400,000.In: INside Higher ED, 19.6.2012

Waldrop, M. Mitchell (2013): Online learning: Campus 2.0 – Massive open online courses are transforming higher education — and providing fodder for scientific research. In: nature, International weekly journal of science, 13.3.2013

Weidner, Ingrid: MOOCs – die neue Art des Lernens. In Computerwoche, 12.5.2014

Hinterlasse einen Kommentar